به وبلاگ ارتقاء علمی پايان نامه های حقوق خوش آمديد: تکليف هفته سوم دانشجويان برای درس متون حقوقی خارجی

Monday, November 1, 2004

تکليف هفته سوم دانشجويان برای درس متون حقوقی خارجی

تکليف هفته سوم دانشجويان برای درس متون حقوقی خارجی

توجه فرمائيد :

کلاسهای آنلاين پايان يافت، از روز شنبه 22/8/89 به بعد ، کلاسهای حضوری تشکيل خواهد شد

لطفاً از صفحه 60 تاصفحه 71 ازکارت ها ی جيبی آموزشی را با دقت مطالعه فرمائيد به نحوی که در نهايت با اصلاح تلفظ خود بتوانيد متن انگليسی را روان بخوانيد واستدلال قضات را درموضوع حقوقی مورد بحث به وضوح درک نمائيد.

لطفاً مطالب زير را که خانم ماشين نويس تايپ نکرده است پشت صفحه 69 فلش کارتها بنويسيد تا ترجمه رای مربوطه کامل شود

در مورد عوض،بايد گفت که عوض برای ايجاب کننده، ثمره فروش است وخانم کاريل در پاسخ به ايجاب، ايجاب کننده متحمل ناراحتی و دردسر شده است ( بنظر دادگاه درد و رنج خانم "دريل" بعنوان عوض ،کفايت ميکند، اگر چه شرکت مذکور از اين امر سودی نمی برد .قاضی "براون "خاطر نشان ميکند ( با استفاده از اظهارات "سلوين" که در دعوای "الف عليه ب "مورد تائيد قاضی "تندال" نيز قرار گرفته است ) که عوض ميتواند انجام هر نوع عملی باشد که شرکت از آن سود يا زيان می برد، مشروط بر اينکه آن عمل با رضايت صريح يا ضمنی شرکت باشد و ادامه ميدهد که رنج و ناراحتی يک طرف برای ايجاد عوض کفايت ميکند

علاوه بر اين دو رای جزائی بسيار ساده زير را به روش فوق با دقت مطالعه کنيد، همانگونه که ميدانيد بايدنوشته های اين صفحه را کپی کنيد ، فايل های صوتی را در گوشی موبايل خود بريزيد و هر وقت فرصت داشتيد،چندين بار ، همزمان با مرورمتن فارسی، به فايل صوتی گوش کنيد.سپس متن انگليسی را با صدای بلند بخوانيد و تلفظ خود را با تلفظ گوينده مقايسه کنيد، به نحوی که در نهايت با اصلاح تلفظ خود بتوانيد متن انگليسی را روان بخوانيد.

لغات و افعال و اصطلاحاتی را که نمی دانيد و از نطر شما مهم است ذيل متن تايپ و مفهوم فارسی آنها را حفظ کنيد.:

از اولين جلسه حضوری تا پنج جلسه بعدازتمام مطالب مندرج در فلش کارت ها تا صفحه 71که حدود 9 صفحه کتابی است و تمام تکاليف يا دروس داده شده آنلاين ،که حدود شش صفحه هستند، يعنی جمعاً از 15 صفحه کتابی، سوال خواهد شد و به پاسخ دهنده نمره کلاسی قطعی داده خواهد شد. بنا بر اين کپی دروس آنلاين را هميشه همراه داشته باشيد.هيچ بهانه ای نمی تواند بی تفاوتی و نداشتن انگيزه برای فراگيری را توجيه کند مانند:

داشتن امتحان کانون يا دروس زياد ، نداشتن کامپيوتر يا خرابی آن ، قطعی اينترنت و کندی آن و .... تنها راه کار آسان ،سريع ، نتيجه بخش و موفيت آميز ، خواندن و تمرين است.کسانی که تا بحال کار نکرده اند فرصت باقيمانده را از دست ندهند. همه ی دانشجويان بايد ضمن آموختن زبان تخصصی ، از اين درس نمره بسيار خوب هم بگيرند. موفق باشيد

1. Tinker v. Des Moines Indep. Cmty. Sch. Dist., No. 21, SUPREME COURT OF THE UNITED STATES, February 24, 1969, Decided

Overview: Respondent school officials suspended petitioner students from public high school because they wore black armbands to school in protest of the Vietnam War. Petitioners sued respondents under. The trial court dismissed the complaint, upholding the constitutionality of respondents' action on the ground that it was reasonable in order to prevent the disturbance of school discipline.

خلاصه رای :دانش آموزان دبيرستان دولتی ، شاکيان،که بواسطه پوشيدن بازو بند سياه در اعتراض به جنگ ويتنام برای مدتی از رفتن به دبيرستان محروم شده بودند، عليه مسوولين مدرسه ،طرف های شکايت يا مشتکی عنهم، به دادگاه شکايت کردند. دادگاه رسيدگی کننده، شکايت آنان را رد کرد و عمل خواندگان را در راستای قانون اساسی ، برای جلوگيری از اختلال ودر نظم دبيرستان، منطقی و متعارف اعلام کرد

درس سوم آنلاين متون ، فايل صوتی شماره1

http://www.4shared.com/audio/gmArHxwY/_______1.html

The circuit court affirmed. The Supreme Court reversed because the wearing of armbands was entirely divorced from actually or potentially disruptive conduct by those that participated in it. Petitioners' conduct was closely akin to pure speech which was entitled to comprehensive protection under the, absent facts that might reasonably have led school officials to forecast substantial disruption of or material interference with school activities.

درس سوم آنلاين متون ، فايل صوتی شماره2

http://www.4shared.com/audio/jBd70Xax/_______2.html

رای در دادگاه استيناف تائيد شد.ديوانعالی رای را نقض کرد، و اعلام کردکه پوشيدن بازو بند توسط شرکت کنندگان در اين امر با رفتار اخلال گرانه واقعی يا مورد انتظار کاملا تفاوت دارد.دادگاه تائيد کرد رفتار خواهان ها، کاملاً در راستای حق بيان است و شايسته حمايت جامع و فراگير ، چرا که در اين مورد علل يا وقايعی مشاهده نمی شودکه مسوولين مدرسه ميبايست بطور منطقی بر مبنای آنها اختلال عملی مهمی را در فعاليتهای مدرسه پيش بينی ميکردند .

2. Miranda v. Ariz., No. 759, SUPREME COURT OF THE UNITED STATES, June 13, 1966, Decided **Together with No. 760, Vignera v. New York, on certiorari to the Court of Appeals of New York and No. 761, Westover v. United States, on certiorari to the United States Court of Appeals for the Ninth Circuit, both argued February 28-March 1, 1966; and No. 584, California v. Stewart, on certiorari to the Supreme Court of California, argued February 28-March 2, 1966.

Overview: The United States Supreme Court reversed the judgment of three cases, and affirmed the fourth. When an individual was taken into custody and subjected to questioning, the privilege against self-incrimination was jeopardized. To protect the privilege, procedural safeguards were required. A defendant was required to be warned before questioning that he had the right to remain silent, and that anything he said can be used against him in a court of law.

خلاصه رای :ديوانعالی ايالات متحده تا کنون سه بار و اين دفعه برای چهارمين بار رائی را نقض ميکند که در آن فردی که بازداشت شده و مورد بازجوئی قرار گرفته است ،مصونيت يا حق ويژه او، در مورد متهم نکردن خود به جرم ، مورد تعدی قرار گرفته است.برای حمايت از اين حق ويژه، تضمين هائی، از نظرروش بازجوئی، ضروری است. لازم است که متهم قبل از بازجوئی آگاه شود که حق دارد سکوت کند ، و بداند که هرآنچه بگويد ممکن است عليه او در دادگاه مورد استفاده قرار گيرد.

درس سوم آنلاين متون ، فايل صوتی شماره3

http://www.4shared.com/audio/uzz8vhrV/________3.html

A defendant was required to be told that he had the right to the presence of an attorney, and if he cannot afford an attorney one was to be appointed for him prior to any questioning if he so desired. After these warnings were given, a defendant could knowingly and intelligently waive these rights and agree to answer questions or make a statement.

لازم که به متهم گفته شود که حضور يک وکيل در اين بازجوئی حق اوست و اگر امکان مالی آنرا ندارد ، قبل از بازجوئی ودر صورت تمايل برای او وکيل تسخيری بايد انتخاب شود. پس از اينکه اين اخطار ها بوی داده شد، متهم حق دارد آگاهانه و با بصيرت از اين حقوق صرفنظر کند وبه سوالات پاسخ دهد و يا مطالبی را بيان کند.

درس سوم آنلاين متون ، فايل صوتی شماره4

http://www.4shared.com/audio/TwQTJB9Y/_______4.html

Evidence obtained as a result of interrogation was not to be used against a defendant at trial unless the prosecution demonstrated the warnings were given, and knowingly and intelligently waived. Effective waiver required that the accused was offered counsel but intelligently and understandingly rejected the offer. Presuming waiver from a silent record was impermissible.

مادام که دادستان اثبات نکند که اخطار ها داده شده است و متهم آگاهانه و با بصيرت از اين حقوق صرفنظر کرده است ، دلائل و مدارک حاصل از بازجوئی نمی تواند عليه متهم در دادگاه مورد استفاده قرار گيرد. صرفنظر کردن از اين حقوق وقتی دارای اثر قطعی است که به متهم پيشنهاد وکيل داده شده اما آگاهانه و با بصيرت آن پيشهاد را رد کرده است. فرض صرفنظر کردن از اين حقوق را نمی توان، از مدارکی که در اين مورد ساکتند، استنباط کرد.

درس سوم آنلاين متون ، فايل صوتی شماره5

http://www.4shared.com/audio/oW28QoHK/_______5.html

.